הג'יהאד, בין גזווה לסרייה
עברית חדשות אסלאמיות, טנג'ונג ענים ירושלים - הג'יהאד הוא שיטה (טריקה) שאללה חייב על המוסלמים על מנת לבצע את הדעווה לבני אדם אחרים. הג'יהאד נועד לחסל כל מיני מכשולים פיזיים שיפריעו לבואו של האסלאם לבני אדם. מכשול זה יגרום להם לא להיכנס לדת האסלאמית.
אללה אדירים אמר: "ולהילחם בהם, כך אין יותר לשון הרע (כך) כי הדת היא רק אללה." (סורה אל בקארה: 193).
לפיכך, מטרת הג'יהאד היא לשאת את האסלאם לכל בני האדם עד שדת אללה לבדה תהיה חזקה.
הג'יהאד הוא אחד המעשים הטובים ביותר באיסלאם. ההיסטוריה של התפתחות האיסלאם אינה ניתנת להפריד בין הג'יהאד שביצע הנביא.
באוצרות האסלאם, הג'יהאד בעידן רסולולה ראה את עצמו מחולק לשני זרמים עיקריים. תחילה, אם הג'האד שביצעו המוסלמים מובל על ידי הנביא ישירות. שנית, סאריה אם הג 'יהאד של המוסלמים בשמירה על גזר הדין של אללה תהילה גדולה אינו מובל ישירות על ידי הנביא.
גזווה מושרשת במילה געזאנגזו שפירושו לתקוף או לפלוש, גזאוואן, גזווה, גזאוואן כלומר פשיטה, תקיפה ומלחמה. המילה גזווה היא מילה ברבים אשר קשורה למשמעות של קיטל, חרב, ו למה.
מן השורש, ניתן להסיק כי הבנה גזווה תמיד כרוך התנגדות פיזית, כך שיש מנצחים ומפסידים. בעוד סאריה בשפה מגיע מן המילים שרה, ישר-סרן, שריעה, סירה, ו שירות כלומר הליכה בלילה. המילה סאריה פירושה סארה שמשמעותה קבוצת חיילים.
סריאה באופן משמעותי ריגול פעולות שבוצעו על ידי קבוצה של חיילים בזמן מסוים כדי לפקח על פעולות האויב. פעילות זו יכולה להסתיים בהתנגדות פיזית בין שתי הקבוצות, כך שיש זוכים ומפסידים.
באנציקלופדיה האסלאמית, שתי מילים אלה משמשות בדרך כלל לאחר שהנביא מוחמד עבר למדינה. על פי ההיסטוריונים האיסלאמיים ממצרים, אחמד סילאבי, השימוש בשתי המילים הללו מבולבל לעתים קרובות בגלל אופי אותו שדה, שיכול להסתיים בהתנגדות פיזית.
עם זאת, שניהם שונים מהותית. גזווה הוא ג'יהאד ישיר בראשות הנביא, בעוד הסרייה היא משלחת צבא איסלאמית בהנהגת חברו הטוב ביותר של הנביא על פי הנחיות הנביא.
הג'יהאד בעידן הנביא היה ניסיון של המוסלמים להגן על עצמם. הפרעה של הפוליתאיסטים כלפי הטפה של המוסלמים בצורה של עלבונות להתנגדות פיזית. המוסלמים ההולכים וגדלים במדינה הגיבו בקריאה לג'יהאד אם הפוליתאיסטים תיגר פיזית.
לדברי סילאבי, ישנם שלושה גורמים לכך שהג'האד יצא בעידן הנביא. ראשית, כדי להגן על עצמך מפני התקפות האויב. השני מבטיח את ריצה חלקה של הדעווה האסלאמית ונותן לאנשים הזדמנות לחבק את האסלאם. לבסוף, שמירה על המוסלמים כדי לא להרוס את שתי המעצמות הגדולות באותו זמן הוא פרס ורומא.
מבחינה היסטורית, גזווה שבוצעו בעידן מדינה היה די הרבה. אל-וואקידי באל-מגזי אמר כי מספר הגזווה הגיע ל -27 פעמים. מוחמד זיארה לא הזכיר במפורש את מספר הגזוות, אך בדירסת פיט-תריח אל-אסלאמי תיאר בפרוטרוט 23 אירועי גזואה.
כמה גזוות: וידאן, בוואט, אל-אסיירה, בדר, סאוויק, קידר, בחראן, אוהוד, חמרה אל-אסד, דומאת אל-ג'נדאל, אחאב, באנו ליהיאן, אל-גבח, בני מוסטאליק, פתו מכה, .
בינתיים, גם סריה עצמו ביצע ידי רבים מבני הנביא בתחילת הדעווה. גם המומחים נבדלו על מספר הסארייה. אל-ווקידי אמר, היו 47 פעמים, ואילו זיארה הזכיר רק 13 פעמים.
על פי זיארה, כמה מסרייה שבוצעו על ידי החברים כוללים את סאריה חמזה בן עבדול מוטלב, עבדאללה בן ג'הסי, קירדה, באנו אסד, ראג'י ', בירו מעונה, איג'לה בנו נאדיר, דריה, זי אל-קיסה, קה "אבן בן עמיר.
אללה אדירים אמר: "ולהילחם בהם, כך אין יותר לשון הרע (כך) כי הדת היא רק אללה." (סורה אל בקארה: 193).
לפיכך, מטרת הג'יהאד היא לשאת את האסלאם לכל בני האדם עד שדת אללה לבדה תהיה חזקה.
הג'יהאד הוא אחד המעשים הטובים ביותר באיסלאם. ההיסטוריה של התפתחות האיסלאם אינה ניתנת להפריד בין הג'יהאד שביצע הנביא.
באוצרות האסלאם, הג'יהאד בעידן רסולולה ראה את עצמו מחולק לשני זרמים עיקריים. תחילה, אם הג'האד שביצעו המוסלמים מובל על ידי הנביא ישירות. שנית, סאריה אם הג 'יהאד של המוסלמים בשמירה על גזר הדין של אללה תהילה גדולה אינו מובל ישירות על ידי הנביא.
גזווה מושרשת במילה געזאנגזו שפירושו לתקוף או לפלוש, גזאוואן, גזווה, גזאוואן כלומר פשיטה, תקיפה ומלחמה. המילה גזווה היא מילה ברבים אשר קשורה למשמעות של קיטל, חרב, ו למה.
מן השורש, ניתן להסיק כי הבנה גזווה תמיד כרוך התנגדות פיזית, כך שיש מנצחים ומפסידים. בעוד סאריה בשפה מגיע מן המילים שרה, ישר-סרן, שריעה, סירה, ו שירות כלומר הליכה בלילה. המילה סאריה פירושה סארה שמשמעותה קבוצת חיילים.
סריאה באופן משמעותי ריגול פעולות שבוצעו על ידי קבוצה של חיילים בזמן מסוים כדי לפקח על פעולות האויב. פעילות זו יכולה להסתיים בהתנגדות פיזית בין שתי הקבוצות, כך שיש זוכים ומפסידים.
באנציקלופדיה האסלאמית, שתי מילים אלה משמשות בדרך כלל לאחר שהנביא מוחמד עבר למדינה. על פי ההיסטוריונים האיסלאמיים ממצרים, אחמד סילאבי, השימוש בשתי המילים הללו מבולבל לעתים קרובות בגלל אופי אותו שדה, שיכול להסתיים בהתנגדות פיזית.
עם זאת, שניהם שונים מהותית. גזווה הוא ג'יהאד ישיר בראשות הנביא, בעוד הסרייה היא משלחת צבא איסלאמית בהנהגת חברו הטוב ביותר של הנביא על פי הנחיות הנביא.
הג'יהאד בעידן הנביא היה ניסיון של המוסלמים להגן על עצמם. הפרעה של הפוליתאיסטים כלפי הטפה של המוסלמים בצורה של עלבונות להתנגדות פיזית. המוסלמים ההולכים וגדלים במדינה הגיבו בקריאה לג'יהאד אם הפוליתאיסטים תיגר פיזית.
לדברי סילאבי, ישנם שלושה גורמים לכך שהג'האד יצא בעידן הנביא. ראשית, כדי להגן על עצמך מפני התקפות האויב. השני מבטיח את ריצה חלקה של הדעווה האסלאמית ונותן לאנשים הזדמנות לחבק את האסלאם. לבסוף, שמירה על המוסלמים כדי לא להרוס את שתי המעצמות הגדולות באותו זמן הוא פרס ורומא.
מבחינה היסטורית, גזווה שבוצעו בעידן מדינה היה די הרבה. אל-וואקידי באל-מגזי אמר כי מספר הגזווה הגיע ל -27 פעמים. מוחמד זיארה לא הזכיר במפורש את מספר הגזוות, אך בדירסת פיט-תריח אל-אסלאמי תיאר בפרוטרוט 23 אירועי גזואה.
כמה גזוות: וידאן, בוואט, אל-אסיירה, בדר, סאוויק, קידר, בחראן, אוהוד, חמרה אל-אסד, דומאת אל-ג'נדאל, אחאב, באנו ליהיאן, אל-גבח, בני מוסטאליק, פתו מכה, .
בינתיים, גם סריה עצמו ביצע ידי רבים מבני הנביא בתחילת הדעווה. גם המומחים נבדלו על מספר הסארייה. אל-ווקידי אמר, היו 47 פעמים, ואילו זיארה הזכיר רק 13 פעמים.
על פי זיארה, כמה מסרייה שבוצעו על ידי החברים כוללים את סאריה חמזה בן עבדול מוטלב, עבדאללה בן ג'הסי, קירדה, באנו אסד, ראג'י ', בירו מעונה, איג'לה בנו נאדיר, דריה, זי אל-קיסה, קה "אבן בן עמיר.
Loading...
0 Response to "הג'יהאד, בין גזווה לסרייה"
Posting Komentar