את הסימפוזיון "אורח החיים הח'ליפות העות'מאנית" התקיים באיסטנבול
עברית חדשות אסלאמיות, טנג'ונג ענים ירושלים - סימפוזיון בסוף השבוע במתחם מסגד סולייניה באיסטנבול טוקרי, דנו בחינוך, במוסיקה, באמנות, באדריכלות ובניהול של תקופת הח'ליפות העות'מאנית. מסגד סוליימניה נבנה במאה ה -16 ונחשב ליפה ביותר במסגדים האימפריאליים באיסטנבול.
אנשי אקדמיה, מלומדים ואנשי רוח השתתפו בסימפוזיון בן יומיים באוניברסיטת בן-חאלדון בעיר, שהסתיים ביום ראשון.
הסימפוזיון הגיע כאשר האוניברסיטה פתחה שלושה חלקים של מתחם המסגדים ההיסטוריים לראשונה בחינוך מזה כמאה שנה.
ביום השני של האירוע, הדגיש פרופ 'סעדטין אוקטן, סופר וחוקר ארכיטקטוני, את חשיבותו של המכלול האסלאמי הידוע כ"קוליה "לאורח החיים בתקופה העות'מאנית.
קוליה פירושה קומפלקס של מבנים הממוקמים במסגדים, כולל מרכזי חינוך, מרפאות בשם "דאר א-שיפא", מטבחים, מרחצאות טורקיים ובניינים רבים אחרים המשמשים למטרות חברתיות שונות.
נוזלי או קפוא
"הקהילה העותומנית חיה על פי הציוויליזציה האסלאמית. "הם תכננו את החיים לפי מערכת ערכים זו ובנו את המקום הזה", אמר פרופ 'סעדטין אוקטן, שצוטט על ידי סוכנות אנדולו.
"המתחם האיסלאמי כמרכז, "הסביר. "מה שאתה צריך בחיים, אתה יכול למצוא את זה במתחם הזה."
"הם מבנים סמליים ותפקודיים ובמרכזם מסגדים", אמר אוקטן, משבח את הצללית של המסגד.
בהתייחסו להיבטים מוסיקליים וארכיטקטוניים מורכבים, הסופר והמוזיקאי סאבאס ס. ברצ'ין אמר: "המוסיקה היא ארכיטקטורה המורכבת מצלילים. אדריכלות היא מוסיקה המורכבת ממבנים. "
קריאת המוזיקה והאדריכלות "שני סימני ציוויליזציה", אמר בארקין כי הקומפלקס העותומני בימי האימפריה העותומנית כולה הוא קומפלקס יפה, מכויל והרמוני, באומרו: "יש לו סימן מסחר משלו".
הוא השווה את מתחם המסגד לקתדרלת נוטרדאם פריז במונחים של סגנונות אדריכליים ומוסיקליים.
המתחם הסולימני, כמו המבנה של האימפריה העותומנית האחרת, בעל ארכיטקטורה אופקית ומסמל מונותיאיזם, אמונה אסלאמית התומכת באמונה באל אחד ובאחדות האל, אמר ברצ'ין.
בעוד נוטרדאם יש מבנה אנכי מסמל את הדוקטרינה הנוצרית של השילוש הדומה למוסיקה מערבית במונחים של מבנה, הוא הוסיף.
אנשי אקדמיה, מלומדים ואנשי רוח השתתפו בסימפוזיון בן יומיים באוניברסיטת בן-חאלדון בעיר, שהסתיים ביום ראשון.
הסימפוזיון הגיע כאשר האוניברסיטה פתחה שלושה חלקים של מתחם המסגדים ההיסטוריים לראשונה בחינוך מזה כמאה שנה.
ביום השני של האירוע, הדגיש פרופ 'סעדטין אוקטן, סופר וחוקר ארכיטקטוני, את חשיבותו של המכלול האסלאמי הידוע כ"קוליה "לאורח החיים בתקופה העות'מאנית.
קוליה פירושה קומפלקס של מבנים הממוקמים במסגדים, כולל מרכזי חינוך, מרפאות בשם "דאר א-שיפא", מטבחים, מרחצאות טורקיים ובניינים רבים אחרים המשמשים למטרות חברתיות שונות.
נוזלי או קפוא
"הקהילה העותומנית חיה על פי הציוויליזציה האסלאמית. "הם תכננו את החיים לפי מערכת ערכים זו ובנו את המקום הזה", אמר פרופ 'סעדטין אוקטן, שצוטט על ידי סוכנות אנדולו.
"המתחם האיסלאמי כמרכז, "הסביר. "מה שאתה צריך בחיים, אתה יכול למצוא את זה במתחם הזה."
"הם מבנים סמליים ותפקודיים ובמרכזם מסגדים", אמר אוקטן, משבח את הצללית של המסגד.
בהתייחסו להיבטים מוסיקליים וארכיטקטוניים מורכבים, הסופר והמוזיקאי סאבאס ס. ברצ'ין אמר: "המוסיקה היא ארכיטקטורה המורכבת מצלילים. אדריכלות היא מוסיקה המורכבת ממבנים. "
קריאת המוזיקה והאדריכלות "שני סימני ציוויליזציה", אמר בארקין כי הקומפלקס העותומני בימי האימפריה העותומנית כולה הוא קומפלקס יפה, מכויל והרמוני, באומרו: "יש לו סימן מסחר משלו".
הוא השווה את מתחם המסגד לקתדרלת נוטרדאם פריז במונחים של סגנונות אדריכליים ומוסיקליים.
המתחם הסולימני, כמו המבנה של האימפריה העותומנית האחרת, בעל ארכיטקטורה אופקית ומסמל מונותיאיזם, אמונה אסלאמית התומכת באמונה באל אחד ובאחדות האל, אמר ברצ'ין.
בעוד נוטרדאם יש מבנה אנכי מסמל את הדוקטרינה הנוצרית של השילוש הדומה למוסיקה מערבית במונחים של מבנה, הוא הוסיף.
Loading...
0 Response to "את הסימפוזיון "אורח החיים הח'ליפות העות'מאנית" התקיים באיסטנבול"
Posting Komentar