.

ויליאטול פקיה, סדר היום הפוליטי של השיעים

עברית חדשות אסלאמיות, טנג'ונג ענים ירושלים - דיון של השיעה לא ניתן להפריד בין דיונים פוליטיים לתוך סדר היום הגדול שלהם. כאשר לעומת סונים, שיעים יכול להיות יותר פוליטי. השיעי עצמו נולד מרקע פוליטי, המחלוקת בשאלה מי זכאי להחליף את ההנהגה של הנביא של סלאם ווה "alaihi Allaah אחריו. בסוגיות פוליטיות הם שיעי מקור הכח העיקרי מן הסטייה סונית.

באידיאולוגיה, אמץ מערכת imamate שיעי הממשלה, הדוקטרינה הפוליטית הקובע כי הממשלה האיסלמית אחרי הנביא של סלאם ווה alaihi" Allaah היא הזכות המוחלטת של פיתיון Ahlul, כלומר עליי אבן האב טאלב ואחד עשרה צאצאים. זוהי זכות מוחלטת, אף אחד יש את הזכות לקבל או לשלול מנהיגות זו. אבל אחרי מותו של שנים עשר האימאמים, הם נקלעו למבוי סתום בגלל ואקום מנהיגות שמובילה לתוך סוגיות החיים השונים שלהם. כך נולד האג'תהאד Wilayatul פקיה שתקופת היישום מתחילה לאחר ההנהגה של חומייני המהפכה האיראנית.

מה זה Wilayatul פקיה?

על פי דת שיעי Wilayatul פקיה הוא המיקום של Fakih שיש לו את היכולת הכללית בשל תנאי במתן פסק הלכה והחוק, שווה במעמדו השופט השרעי, המנהיג העליון ואל-אימאם אל-Muntadzar (האמאם השנים-עשר שהמתינו לבואו) בזמנו של occultation. תפקידיו כוללים: מתן מדיניות, לארגן את הכל, להכין מגוון של מזון עבור ג'יהאד התקפי, כיבוש אדמות אלילים עם החרב כמו גם בתחומים שהם מעבר לשליטתו. (אחמד Fathullah, Mu'jam אל-Alfadz אל-פיקה אל-ג'עפרי, p. 453)

זה ידוע כאן כי משפטן הוא נציג של הגרסה האמאם אלמהדי Muntadzar או שיעים בעניינים שונים, כגון חוק, הנסיגה של Khums המהווה חמישה אחוזים מכלל ההכנסות, עמר מערוף, האוסר על רוע ג'יהאד. שיעים ואנשי דת למרות שחלפו שנים רבות לזמן שלפני חומייני ששום נוף כזה.

במהלך החשיבה שלו, חומייני לא היה בהכרח השקידה שלו לידת הרעיון של Wilayatul פקיה. רעיון פקיה Wilayatul הופעל על-ידי הוגה שיעי אשר כונה אל-Muhaqqiq ATS-תאנים, כלומר עליי אבן אל-חוסיין אל-כרך בן. אל-כרכי מזכיר בספרו Jami'ul maqashid 1 / 33bahwa מי menyelisihi חוק פסיקת המוג'תהד אותו עם להשתמט, קיללו כופרים. מכאן, אל-כרך בן בבניית רעיון הבסיס Fakih ידי ערבוב באזור חוקרי Wilayatul לתוך הממשלה ופוליטיקה.

לאחר מכן, מגיעים lah אחמד א-Niraqi שמפתחים רעיונות אלה. בזכות ספרו "דף Awa'idul איאם 536, הוא מזכיר כי Fakih משימה כמשימה של הנביא של Allaah" סלאם ווה alaihi ואת האימאמים אחרי זה, אז כל ענייני האדם, הן בעולם ואת ענייני להלן, חזרו Fakih. מכאן, א-Niraqi לספק חוקיות עבור Fakih לשליטה של ​​הממשלה בכל פעם במקום הכוהנים.

ואז, בא lah אל-חומייני המתכנסים רעיונות לגבי Wilayatul פקיה בספר מיוחד. לזכאים הספר Wilayatul פקיה זה מכיל את דעותיו על Wilayatul Fakih, הדחיפות בהווה לטענות כי ההטלה. אז הרעיון הזה מיושם בפועל במערכת מדינה לאחר המהפכה האיראנית הוא הוביל.

Wilayatul פקיה מושג מסוכן

חומייני מסופר המושג הזה ולעודד את העוקבים מאמינים בחשיבות של הקמת המדינה בראשות סגן האימאם Ghaib. חומייני אמר:

واليوم - في عهد الغيبة - لا يوجد نص على شخص معين يدير شؤون الدولة, فما هو الرأي? هل تترك أحكام الإسلام معطلة? أم نرغب بأنفسنا عن الإسلام? أم نقول إن الإسلام جاء لحكم الناس قرنين من الزمان فحسب ليهملهم بعد ذلك? أو نقول: إن الإسلام قد أهمل أمور تنظيم الدولة? ونحن نعلم أن عدم وجود الحكومة يعني ضياع ثغور الإسلام وانتهاكها, ويعني تخاذلنا عن أرضنا, هل يسمح بذلك في ديننا? أليست الحكومة تعني ضرورة من ضرورات الحياة?

"היום -in שנות כליאה imam- אין אדם אחד אשר מונה לנהל ממשלה המדינה. אז מה אתם חושבים? אם החוק האיסלאמי יש להשאיר מקום? או שאנחנו כבר שונאים האיסלאם? או שאנחנו אומרים כי האיסלאם הוא רק למטה להסדיר חיי אדם במשך מאתיים שנה לבד, אז נותנים לבנאדם אחרי? או שמא אנו רוצים לומר שהאיסלאם הזניח את ענייני ממשלת מדינה? וכולנו יודעים כי בהיעדר הממשלה הביא טריטוריה האיסלמית תותקף על ידי האויב, וזה אומר שאנחנו ישתוק" כשהאויב נכנס לטריטוריה שלנו. האם הדת שלנו מאפשרת לזה לקרות? האם לא על קיומה של ממשלה הוא הדבר החשוב ביותר בחיים? "(אל-Hukumah אל-אסלאמיה, p. 74)

אז, מי הוא חומייני התכוון להחליף את האימאם שמסתתר בניהול הממשלה? לא אחר מאשר מלומדים שיעים. חומייני אמר:

איננות

"רוב החוקרים לנו היום יש תכונות שהופכות אותם קיימא מייצגים האימאם לטעות." (אל-Hukumah אל-אסלאמיה, p. 113)

ההשלכות של המייצג את העמדה והסמכות של כמרים בלתי מנוצחת פקודת האולמה שיעה היא שווות הערך ל השליחים. לכן, כל השיעים בעולם חייבים להגיש לממשלתו של סגן האימאם. יתר על כן, פאקה גם החליף את האימאם במילוי תפקידיו. בין תפקידיו של האימאם המוזכרים בהתייחסותם הוא טבח של אנשים שאינם שיעים.

קרא עוד MUI באלי בקשות מכשיר לפרק את מיסטר ואת מיס סגנון האלים 2018
אנתיב סייג חרב

"מאוחר יותר, האימאם המהדי (נקרא אל Qa'im, המשמעות היא עלתה) מופיע, הוא ישחט צאצאי רוצחי חוסיין, בגלל חטאים על ידי הסבים שלהם." (Biharul אנואר, 52/313)

وإنه يقتل المولي, ويجهز على الجريح

"האימאם מהדי ישחט את העבדים, והרג האויב פצוע." (Biharul אנואר, 52/353)

הפצת הרעיון של ויליאטול פקיה ברחבי העולם

חומייני לא רק רוצה להפיץ את המהפכה שלווים, אך רוצה להטיל הספר שלו המוסלמים בכוח הזרוע. הוא רמז על כך לפני הקמתה של איראן. חומייני החליט שהדרך להפיץ את הדוקטרינה השיעית ברחבי העולם להקים מדינה שיעית תבצע משימה זו. ח'מיני אמר:

ونحن لا نملك الوسيلة إلى توحيد الأمة الإسلامية, وتحرير أراضيها من يد المستعمرين وإسقاط الحكومات العميلة لهم, إلا أن نسعى إلى إقامة حكومتنا الإسلامية, وهذه بدورها سوف تكلل أعمالها بالنجاح يوم تتمكن من تحطيم رؤوس الخيانة وتدمر الأوثان والأصنام البشرية التي تنشر الظلم والفساد في الأرض

"אין לנו דרך לאחד את המוסלמים (מעל הכת Rafidhah) ולשחרר את ארצות האיסלאם מפני הפולשים, ולכפות פולשי ממשלת בובות, אלא להקמת ממשלה אסלאמית, והמדינה תהיה להצליח בתכנית, בזמן הצליח לרסק את הראש של הבוגדים, והרסו את האלילים בצורה אנושית אשר meneybarkan kezhaliman ושחיתות עלי אדמות. "(אל-Hukumah אל-אסלאמיה, p. 35)

השיעים ימשיכו לנסות ולהרחיב את סמכותם בכל העולם האיסלאמי. חשבתי שיש להם נשפכו בספרות נלמדת בכל דור והתחדשות. בתמיכת כוחה של המדינה האיראנית הם ימשיכו להתקדם לקראת בואו של האימאם.


לפיכך, קיומו של כל שיעי יהיה סכנה לחברה ולמדינה. מלבד הפצת האידיאולוגיה המוטעית שלהם, הם גם רוצים לתפוס את הכוח הפוליטי במדינה. והם לעולם לא יהיו מרוצים מלבד הנקמה שלהם על רצח האימאם חוסיין לסונים. ללא שם: וואלה, יש לי showab.

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "ויליאטול פקיה, סדר היום הפוליטי של השיעים"